Jakie zdrowe nawyki warto włączyć do swojego stylu życia

Zdrowe odżywianie jest często pierwszą linią obrony, która pozwala uniknąć wielu chorób. Pozwala kontrolować poziom cukru we krwi, jeśli masz cukrzycę. Bez względu na to, czy cierpisz na jakieś problemy zdrowotne, czy też nie, przejdź na dietę bogatą w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i chude białko.

Możesz też prowadzić dziennik żywności, byś kontrolował to, co jesz. Upewnij się, że każdego dnia dostarczasz organizmowi niezbędnych składników odżywczych. 

Dieta przeciwzapalna

Postępuj zgodnie z podanymi wskazówkami, by złagodzić stan zapalny. Zwiększ poziom kwasów tłuszczowych omega-3:

  • Jedz codziennie 1-2 łyżki stołowe siemienia lnianego (możesz zmielić nasiona, by osiągnąć lepsze rezultaty).
  • Jedz 80-100 gramów tłustych ryb przynajmniej 2 razy w tygodniu (np. dziki łoś, halibut, makrela, tuńczyk).
  • Codziennie jedz garść orzechów włoskich.

Układ odpornościowy zwalcza zagrożenia, takie jak bakterie wywołujące infekcję. Należy pamiętać, że przewlekły stan zapalny może prowadzić do cukrzycy, chorób autoimmunologicznych, chorób serca i raka. Usunięcie z diety produktów wywołujących stany zapalne lub przynajmniej ich ograniczenie wpłynie pozytywnie na Twoje zdrowie fizyczne i psychiczne.

Pij więcej wody

Większość z nas nie pije wystarczającej ilości wody. Warto jednak pamiętać, że jest ona niezbędna do funkcjonowania organizmu. Czy wiesz, że 60% naszego ciała składa się właśnie z wody. Jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, oczyszczania z toksyn oraz przenoszenia składników odżywczych i tlenu.

Codziennie tracimy wodę przez mocz, ruchy jelit, pot i oddychanie. Dlatego musimy pamiętać o regularnym nawadnianiu organizmu. Powinniśmy pić przynajmniej 8-10 szklanek dziennie. Mocz powinien być bezbarwny lub jasnożółty. W przeciwnym razie jesteś odwodniony. Do innych objawów możemy zaliczyć:

  • suche wargi,
  • suchość w jamie ustnej,
  • problemy z oddawaniem moczu.

Dlaczego warto zdrowo się odżywiać?

Bez względu na to, czy próbujesz schudnąć, poprawić kondycję, czy po prostu poprawić samopoczucie, zdrowe odżywianie zapewnia wiele korzyści. Dobrej jakości produkty oferuje internetowy sklep ze zdrową żywnością Delikatesy Zdrowo. Tak, jak Twój samochód, mózg potrzebuje wysokiej jakości paliwa, by pracować wydajnie. Niezdrowa żywność zwiększa ryzyko utraty wydajności o 66%. Zdrowa, zbilansowana dieta dostarcza energii na cały dzień.

To, co jemy wpływa na nasz mózg. Czy wiesz, że banany dostarczają 10 miligramów dopaminy, czyli organicznego związku chemicznego poprawiającego nastrój? Wiadomo również, że ciemna czekolada jest pełna polifenoli, które walczą z wolnymi rodnikami.

Niektóre pokarmy obniżają też poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Badania wykazały, że żywność bogata w witaminę C, kwasy tłuszczowe omega-3 i magnez obniżają poziom tego hormonu. 

Proste, zdrowe wybory, takie jak woda zamiast słodkiego napoju gazowanego, marchewka zamiast frytek, garść orzechów zamiast batonika czekoladowego nie tylko pomoże Ci schudnąć, ale też sporo zaoszczędzić. Co ważne, owoce i warzywa bogate w przeciwutleniacze wpływają pozytywnie na skórę. Spowalniają również przedwczesne starzenie. Zdrowa dieta chroni też przed przewlekłymi chorobami, takimi jak rak, cukrzyca, otyłość i choroby serca.

Podobne wiadomości

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *