Co jeść, aby schudnąć? Krótki poradnik

Czy wiesz, że odchudzanie zaczyna się w kuchni? Oczywiście, regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna, jednak bez odpowiednio zbilansowanej diety i deficytu kalorii nie osiągniesz wymarzonej sylwetki. W takim razie, co jeść, aby schudnąć? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, w którym znajdziesz wszystko, czego tylko potrzebujesz, aby rozpocząć misję odchudzanie i wreszcie pozbyć się nadprogramowych kilogramów w zdrowy i smaczny sposób. Zaczynamy!

Podstawy, czyli nie co, a ile jeść, aby schudnąć?

Zanim podpowiemy Ci, co warto jeść, aby schudnąć bez uszczerbku na zdrowiu, warto sprawdzić, ile tak naprawdę należy spożywać dziennie kalorii, aby osiągnąć oczekiwane efekty. W przypadku odchudzania niezbędny jest deficyt kaloryczny. Co to oznacza? To nic innego, jak zmniejszenie kaloryczności posiłków w taki sposób, aby energia przyjmowana z pożywieniem była mniejsza niż ta, którą wykorzystujesz każdego dnia. Na szczęście nie musisz od razu rezygnować z jednego czy dwóch dań! Wystarczy, że obetniesz kalorie o około 500. Pamiętaj jednak, że przy obliczaniu deficytu kalorycznego należy uwzględnić wiek, płeć, wzrost, wagę, aktywność fizyczną, wykonywaną pracę czy stan zdrowia. Tylko wtedy masz pewność, że ułożony jadłospis pomoże Ci w zrzuceniu nadprogramowych kilogramów.

Co jeść? Aby schudnąć, potrzebujesz wszystkich składników odżywczych!

Zapomnij o dietach, które całkowicie eliminują jeden ze składników odżywczych! W ten sposób może i osiągniesz wymarzony efekt, ale kosztem swojego zdrowia i samopoczucia. Zamiast tego zadbaj o to, aby codzienny jadłospis był odpowiednio zbilansowany i obejmował białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały. Dobrym przyjacielem odchudzania jest również błonnik pokarmowy, który usprawnia metabolizm i chroni Cię przed zaparciami. Co w takim razie jeść, aby schudnąć? Chude mięso, tłuste ryby i jajka, produkty mleczne, o ile nie masz nietolerancji laktozy, zdrowe tłuszcze roślinne (oliwę z oliwek, awokado i orzechy) oraz węglowodany złożone, np. makarony pełnoziarniste czy kasze. W każdym daniu muszą koniecznie znaleźć się warzywa w formie surowej, gotowanej lub kiszonej. Nie zapomnij także o owocach, które możesz dodawać do deserów lub jeść między posiłkami w formie przekąski.

A czego nie jeść, aby schudnąć?

Wiesz już, co warto jeść, aby schudnąć. Co w takim razie należy wyeliminować z codziennego jadłospisu? Zdecydowanie cukier, który może być ukryty w napojach, pozornie zdrowych przekąskach i produktach mlecznych, np. jogurtach. Właśnie dlatego za każdym razem koniecznie sprawdzaj ich skład! Zrezygnuj również z fast-foodów i żywności wysoko przetworzonej.

Jeśli nie potrafisz samodzielnie skomponować zdrowych posiłków lub nie masz czasu na ich przygotowanie, skorzystaj z oferty cateringu dietetycznego. Jednym z nich jest WygodnaDieta.pl – firma oferuje dostawy gotowych posiłków o konkretnej kaloryczności w całej Polsce oraz stałą opiekę dietetyka. To doskonałe rozwiązanie na początek odchudzania i nie tylko!

Podobne wiadomości

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *